Sponsorlu Bağlantılar

Sponsorlu bağlantılar

2 Ocak 2014 Perşembe

Baş Dönmesine Ne İyi Gelir? Nasıl Geçer?

Baş dönmelerinin tedavisi illa ki tedaviden sonra netlik kazanır ama baş dönmesine kaynatılmış yumurtanın, B12 bakımından zengin olan muz portakal mandalina da iyi geldiği söylenir....

baş dönmesiyle ilgbili bazı sorular ve cevapları

Baş Dönmesi Nasıl Geçer
Soru: “1997 yılında bende baş dönmesi, bulantı, kusma, unutkanlık başladı. Devamlı uykum geliyordu. Bu şikayetlerle ilgili olarak doktora gittim. Beyin MR’ı çekildi, normal bulundu. Bunun üzerine KBB uzmanına gönderdiler. Orada kulakta iltihap olduğu söylendi ve ilaçlar verildi. Ancak pek faydası olmadı. Başka bir hastaneye gittim, menier hastalığı teşhisi koydular. Buna yönelik ilaçlar verildi. Kısmen rahatladım. Ancak tam düzelme olmayınca ameliyat ettiler ve kulağıma tüp taktılar. Bu esnada hiç şikayetim olmadı. 6 ay sonra tüp atıldı, şikayetlerim tekrar başladı. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?”


Cevap: Baş dönmesi yapan hastalıklar çok çeşitlidir. Tansiyon yükselmesi veya düşmesi, beyin içinde yer işgal eden tümörler, boyun adalelerinde ve kemiklerde kireçlenmeler, orta kulak hastalıkları, iç kulaktaki denge merkezinin hastalıkları, kansızlık, bazı metabolik rahatsızlıklar gibi. Yapılan muayenelerde ve çekilen tomografi ve MR’larda bozukluk bulunmaması beyin içinde bir rahatsızlık olmadığını göstermektedir. Gene yapılan muayene esnasında tansiyon olsaydı tesbit edilirdi. KBB muayenesinde hastalık bulunması baş dönmesi' nin oradan olduğunu göstermektedir. Bunların içinde en önemlisi de menier hastalığıdır. Bu hastalıkta kulakta sıvı toplanması olmaktadır. Bu sıvı da iç kulaktaki basıncı artırmaktadır. Artan basınç da denge merkezini etkilemekte ve baş dönmesi, bulantı, kusma yapmaktadır. İnsanın başı dönünce dengesini korumak zor olduğundan devamlı yatmak ister. Size menier için yazılan ilaçları hiç aksatmayın. Mümkünse yeniden ameliyat olun. Gerek ilaç tedavisi ile gerekse ameliyat ile kulaktaki basınç düşürülünce şikayetlerde önemli ölçüde azalma olacaktır.



Baş Dönmesi Nasıl Geçer

İki çocuk annesi 35 yaşında bir kadınım, başka bir sağlık sorunum da yok. Ama bu baş dönmeleri yüzünden normal hayatımı yaşayamıyorum. Ne yapmalıyım, bu durum tehlikeli midir

Acaba doktora genel bir muayene mi oldun? Yoksa yalnızca tansiyonuna mı baktırıyorsun? Bazen böyle çok düşük tansiyonun organizmadaki bir rahatsızlıktan kaynaklandığı söylenir. Ancak bunu bir doktor, yaptıracağı çeşitli tahlillerle anlayabilir. Kansız olabilirsin, bir kalp ya da damar sistemi bozukluğu olabilir. Ya da basit bir psikolojik sorundan kaynaklanabilir. Ancak düşük tansiyonun en büyük tehlikesi kişiyi bayıltabileceğidir. Yani ani bir baygınlık hali geçirebilirsin. Bu da bulunduğun yere göre tehlike yaratabilir. Ben doktor değilim, ama böyle başın döndüğü zamanlarda dümdüz bir yere uzanmanın iyi geleceğini söyleyebilirim. Başının altına yastık koymadan, baş dönmesi geçinceye kadar bir divan ya da yatağa uzanmalısın. Bu arada başına kan gidebilecek, bayılma tehlikesinden korunmuş olacaksın. Yine de yataktan veya uzandığın yerden aniden kalkmamalısın. Ağır ağır kalkmalısın. Önce oturur sonra yavaş yavaş ayağa kalkarsın. Tuzlu ayran, bol şekerli limonata düşük tansiyona iyi gelir. Doktorun kanındaki sodyum ve potasyum, kalsiyum dengesini araştırdı mı? Bütün bunları doktoruna danışmalı, daha derin bir araştırma yapmasını istemelisin. Sürekli ilaç kullanmak iyi birşey değil. Sorunun kökeni araştırılıp, kesin bir tedavi uygulanmalı.

Parazitoz
"Sabahleyin aniden kalkınca ve aç iken gözlerim kararıyor, bayılacak gibi oluyorum. Bir diğer şikayetim de arasıra gözlerimin içinin çok yanmasıdır. Ayrıca sık sık acıkıyor ve hiç doymuyorum. Yaşım 15, kilom 45, boyum 160 cm. Bazen de yolda yürürken kasıklarıma sancı giriyor. Bu konular hakkında bilgi verirseniz memnun olurum."
Sabahleyin aniden kalktığınız zaman başınızın dönmesi, kendinizi bayılacak gibi hissetmeniz ortostatik hipotansiyon dediğimiz ani tansiyon düşmelerinden olabilir. Bunun sebebi belli değildir. Kansızlıktan, sinir sisteminin hassasiyetinden olabilir. Yataktan kalkarken yavaş yavaş kalkmalısınız, ani hareketlerden sakınmalısınız. Aç kaldığınız zaman da gözlerinizin kararması, bayılacak gibi olmanız kan şekerinin fazla düşmesindendir. Kan şekerini ölçtürmeniz iyi olur.
Gözlerinizin içinin çok yanması alerjik göz nezlesinden veya göz bozukluklarından olabilir. Bunun için detaylı bir göz muayenesi olmanız eğer alerji çıkarsa test yaptırmanız iyi olur.
Göz bozukluğunda da gözlük veya lens kullanabilirsiniz. Uyku düzenine dikkat etmeli, fazla televizyon seyretmemeli, tozlu dumanlı yerlerde bulunmamalıdır.
Sık sık acıkmanız barsak parazitlerinden ileri gelebilir. Ağızdan salya akma, burun kaşıntısı, makatta kaşıntı, sık sık acıkma hissi parazit belirtileri olup, gaitada parazit testi yaptırmanız ve ona uygun ilaç kullanmanız iyi olur. Bunun için de bir dahiliye bölümüne gitmeniz iyi olur.
Kilonuz boyunuza ve yaşınıza göre azdır. Beslenmenize dikkat etmelisiniz. Özellikle hamur işi ve tatlı gıdalar kilo almada faydalıdır. Yürürken kasıklarınıza vuran ağrılar nokta fıtığı dediğimiz rahatsızlıktan ileri gelebilir. Bunun için genel cerrahi uzmanına muayene olmanız iyi olur. Ayrıca idrar yollarından taş veya kum dökülmesi halinde de kasık ağrıları olabilir. Bir idrar tahlili yaptırmanız iyi olur.



Açık hava korkusu
İstanbul’dan Ü. Ö.’nin suallerine cevaptır:
1. Baş dönmesi ani tansiyon düşmesinden, içkulaktaki hastalıklardan, göz bozukluklarından, beyindeki denge merkezinin rahatsızlıklarından olabilir. Psikolojik hastalıklarda yapabilir. Bir Nöro-psikiyatri uzmanına muayene olmanızı tavsiye ederim.

2. Çarpıntının sebebi kalp rahatsızlığı, kansızlık troid bezinin fazla çalışması, depresyon gibi hastalıklar olabilir. Bunun için evvela bir kardiyoloji uzmanına muayene olmalı, EKG çektirmeli, kan tahlili yaptırmalıdır.

3. Sokağa çıkınca baş dönmenizin olması psikolojik olduğunu göstermektedir. Bunun için bir psikiyatri uzmanına gitmeniz iyi olur. Açık havada bulunmakla şikayetlerinizin artması da bunun belirtisidir. Sokağa çıkmaktan korkmanız tamamen ruhsal problemlerinizin olduğunu göstermektedir. Bunun da tedavisi psikiyatri uzmanlarınca yapılmaktadır.

Baş Dönmesi Nasıl Geçer

Soru: YAŞ:20
CİNSİYET:BAYAN
HERHANGİ BİR KRONİK RAHATSIZLIĞIM YOK.
Merhaba,benim sorunum başdönmesi.Ara ara gözlerim kararıyo ve başım çok kötü bir şekilde dönüyor.Doktora gittim orta kulakla ilğili olduğunu söyledi.Baş dönmesi'ni giderici hap verdi.Yarısını kullandım,baş dönmem geçince bıraktım.Ama şimdi yine dönmeye başladı.Çok yemek yememe rağmen zayıfladımda.Bilgi verirseniz sevinirim.Teşekkürler.

Cevap: Baş dönmesi ile ilgili test yapılması lazım. Bazan pozisyonel baş dönmesi sözkonusu olabilir. basit bir test ile anlaşıla bilir. Kulak ile ilgili baş dönmesinde göz kararması yok onada dikkatinizi çekmek isterim. KBB uzmanı değerlendirmesinde yarar var. Geçmiş olsun.

Baş Dönmesi Sorunları İçin Öneriniz?

Soru: yazın ve ekim ayında olmak üzere iki sefer tansiyonum bir gün süreyle 8-4/8-5/7-3 e kadar düştü. Yatağa bağlayan bir baş dönmesi, başımda uyuşma ve karıncalanma oldu. aneminin ve düşük şekerin bu tür şeylere neden olabileceği söylenerek araştırıldı ve tahlillerimin hepsi temiz çıktı. doktorum bir sonra ki atağı beklememi öneriyor. sizce ne yapmalıyım. şimdiden teşekkür ederim. iyi çalışmalar.

Cevap: Tansiyon probleminiz olabilir. Doktorunuzun önerilerini dinlemenizde yarar var.

Baş Dönmesi İçin Öneriniz?

Soru: merhaba. ben 19 yaşımdayım. benim bazen hafif baş dönmelerim oldu. gittiğimde kansızlık teşhisi konuldu . ilaçları kullandım kansızlığım bitti ama baş dönmelerim bazen yine devam ediyor. bu aralar daha da sıklaştı.bir de bazen kafamda karıncalanma hissediyorum. ben ÖSSye hazırlanıyorum acaba bu zamnda yaşadığım stres de bunu etkiler mi? şimdiden teşekkür ederim.

Cevap:

Baş dönmeleriniz büyük bir olasılıkla uzun süre kalkmadan, boynunuz önünüze sürekli eğik şekilde ders çalıştığınız için olabilir. Diğer bir nedeni de boyun ya da nörolojik bir nedenden kaynaklanabilir. Ders çalışma esansında zaman zaman hareker ederek pozisyonunuzu değiştirin. Bu yetrli olmazsa bir Nörolog'a başvurabilirsiniz.

Baş Dönmesi, Mide Bulantısı Gibi Sorunlarım İçin Öneriniz?

Soru: Merhaba,
Ben 21 yaşında özel sektörde yoğun bir tempoyla çalışan bir bayanım.Şimdiye kadar kronik bir rahatsızlığım yok.Fakat belli dönemlerde mide şikayetlerim oluyor.Şu sıralar en çok yaşadığım şikayetler; tansiyon düşmesi,şiddetli baş ağrısı,baş dönmesi,mide bulantısı,uyku hali ve dikkat dağınıklığı.Tansiyonum çok düşüyor ve aniden yükseliyor.Bu şikayetlerim önemli bir hastalığın tetikçisi mi?
Yardımcı olursanız çok teşekkür ederim.

Cevap: Şikayetleriniz kansızlık sorununa veya başka bir soruna bağlı olabilir. İç Hastalıkları uzmanına başvurarak kan sayımı yaptırmanız önerilir. Doktorunuz sizi çıkan sonuçlar doğrultusunda yönlendirecektir.

Baş Dönmesi ve Denge Bozukluğu İçin Öneriniz?

Soru: Ben 1-2 Yıl Önce Baş Ağrısı Baş Dönmesi Ve Denge Bozukluğu Şikayetleri İle Acile Kaldırıldım Cekilen Emar Sonucunda 5 Ayrı Noktada Gliotik İskemi Bulgusuna Rastlandı İncelenen İncelemelerden sonra Psikolojik Olduğuna Karar Kılındı ve Psikoloji Servisi Bana Citol ve benzeri 4 ilac verdi bunları bir yılı aşkın süredir kullanıp her ay kontrole gidiyorum fakat özellikle bas ağrısı sikayetimde azalma yok bu konu hakkında beni bilgilendirirseniz Sevinirim

Cevap: Merhaba

Uzun süren başağrılarının tedavisinde, atak sayısını azaltmak amacıyla antidepresan Citol v.b.) ilaç kürleri kullanılır. Ancak atak sayısının ve ağrının şiddeti azalmaması halinde, Ağrı Tedavisi tarafından değerlendirilmeniz ve ek tedavilere geçmeniz gereklidir. Özellikle lokal enjeksiyonlar ve ek ağrı kesici ilaçlar kullanılmallıdır. Böylece daha etkin bir tedavi yapılabilecek ve gereksiz tedavilerden kaçınmamız sağlanabilecektir.

Baş Dönmesi Ve Kulak Uğultusu Neden Kaynaklanır?

Soru: benim şikayetim arada bir tekrar ediyor durup dururken hızlı bir şekilde başım dönüyor ve kulakalrım uğulduyor o an sanki boşluktaymışım hissine kapılıyorum kısa bir süre sonra geçiyor. doktora gittim kulak kiri olabilir dedi ve kulağımı temizledi ama yine arada bir oluyor ne olabileceği konusunda bilgi veririseniz sevinirim. ciddiye almalı mıyım yıksa kuruntu yapmamalı mıyım. bilgilendirirseniz sevinirim.
yaşım 25
cinsiyet: kadın

Cevap: Baş dönmesi ciddi bir problemdir. sebebi mutlaka aydınlatmakta yarar var. Bazan pozisiyonel baş dönmeleri olur ama tetkik edilmesi önemlidir. Lütfen
KBB doktorunuza başvurunuz.

Baş Dönmesinin Nedeni Nedir?

Soru: BEN 37 YAŞINDA BİR ERKEGİM.ÖGRETMENLİK YAPIYORUM.GECENLERDE BİR RAHATSIZLIK GECİRDİM BUNU NEDENİNİ DOGRUSU MERAK EDİYORUM.SINIFTA DERS YAPARKEN BİR ANDA SOGUK BİR TERLEME OLDU GÖZLERİM KARARDI VE BAYILDIM.BUNUN ETKİSİ HALA DEVAM EDİYOR HEMEN BAYILACAKMIŞIM GİBİ TEDİRGİNİM.HAFİF BAŞ DÖNMESİ VAR.HAFTADA 40 SAATE YAKIN DERSE GİRİYORUM BİRDE ŞU GÜNLERDE ÇOK STERS YAŞADIM SEBEPLERİ BUNLAR OLABİLİR Mİ? TEŞEKKÜR EDERİM.

Cevap: Baş dönmesi'nin bir sebebi stres olabilir ama başka sebebleri de mevcut. En kısa zamanda detaylı muayene ve tetkik olmanızda yarar vardır

Baş Dönmesi ve Halsizlik...

Soru: 4 ay önce doğum yaptım. başım dönüyor ve ayaklarımın altından yer kayıyor.kollarımda ve parmaklarımda uyuşma oluyor. guatr ve boyun düzleşesi var. sizce nenedi bunlar olabilir mi.

Cevap:

Baş dönmesi ve halsizlik şikayetlerinizin nedeni guatra bağlanabilir ya da doğum sonrası güçsüzlük olarak da yorumlanabilir. Rahatsızlığınıza muayene edilmeden buradan tanı koyulması imkansızdır. Sorununuzla ilgili bir iç hastalıkları doktoruna görünmenizde fayda vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder